Saturday, August 20, 2011

Kau bilang sayang, aku kata benci

Heheh. tajuk punya la power kan? Kah3. Xdelah. xtuju kat sapa2 pon. Baca novel 'MASIH SETIA'..mula2 tak suka pon baca. Kak ieka marah sgt baca novel, dia kata satgi mengarut bukan2. Nanges la. Xleh tidoq la. HAHA. Tapi lain pulak yang jadi. Macam ada something je ngan novel ni lepas baca. Macam bagi makna pulak pada saya. Kenapa? I dont know why. huhu

Rasa macam betul. everything happens because Allah. Allah dah tetapkan. Hehe. Tak payah la kita ni nak condemn ke, nak blame ke, sebab kita xde hak pon. Allah

Banyak gak la ayat2 yang best tau. One of them ;

Duhai lelaki yang tidak mengerti, izinkanlah aku pergi dan lepaskanlah aku dari belenggu ini. Bukan aku tidak mahu menerimamu, tetapi perasaan itu sememangnya tiada. Kosong. Maafkan aku seandainya suatu hari nanti aku terpaksa pergi dan membuatkan hatimu terluka. Maafkan aku, Rudi. Aku bukan mahu mempermainkan perasaanmu, tetapi aku juga tidak mahu melukakan hatimu.

(monolog dalaman Amiera)


Aku sedar, aku bukan perempuan yang layak menandingi perempuan yang kau sayang. Benar katamu tempoh hari, dia seorang wanita yang lemah lembut, wanita yang ideal untuk seorang lelaki dan sesungguhnya engkau bertuah memiliki dirinya. Aku pasrah. Aku sudah lama pasrah sejak mengetahui kau adalah milik perempuan lain. Aku hanya seorang gadis yang tersisih tetapi cuba menjadikan angan-angannya satu impian sekalipun tidak mungkin menjadi kenyataan.


Siapa di hati awak sekarang ni?
Awak.
Apa perasaan awak pada saya sekarang ni?
Sayang.


(monolog Amiera terhadap Dr Malik)

Banyak lagi ayat2 cinta best cuma penat lah nak taip. hehe. k,la. Nak baca buku lain pulak. Tada~

No comments: